NEBANICKÝ SOUBOJ KOTLÍKOVÝCH GULÁŠŮ
PROPOZICE pro soutěžní týmy
- Uvařte libovolný guláš dle vašich chutí.
- Vařit se smí pouze v kotlíku na otevřeném ohni a na trojnožce. Ze souboje vyloučíme družstva, která si přivezou brutary, kastroly nebo jiné polní kuchyně
. · Souboje se můžou účastnit maximálně tříčlenná družstva. Ostatní doprovod zaplatí vstupné jako ostatní návštěvníci akce.
- Příjem přihlášek emailem nebo přes formulář na našich stránkách je nejpozději do 31. 8. 2025 na adresu info@ko-sti.cz.Do 31. 8. 2025 musí být také uhrazeno nevratné startovné, které činí 500,- Kč.
- Minimální počet je 10 týmů, jinak se akce ruší (toto je jediný případ, kdy se startovné vrací). Maximální počet je 20 týmů.
- Maso, veškeré ingredience, kotlíky, palivové dřevo a další potřeby si zajistí účastníci vlastní.
- Soutěžící si též zajistí chleba, ubrousky apod.
- Servírovací nádoby a lžíce budou připraveny od organizátorů. Je zakázáno soutěžní guláš prodávat do jiných nádob. Návštěvníci se navíc musí prokázat identifikačním náramkem, jinak si NEMOHOU guláš koupit. Vlastní nádoby jsou povoleny pouze pro vlastní konzumaci a pro servírování porotě (6 porcí). Servírovací nádoby pro porotu nesmí být označeny číslem, ani názvem týmu.
- Možno zapůjčit 30 l kotlík s poklicí a trojnožkou za vratnou zálohu 1000,- Kč. (Počet omezen, nutno domluvit předem). Po předchozí domluvě prosíme uvést informaci o zamluveném kotlíku také do přihlášky.
- Vařit začínají všechny týmy SOUČASNĚ. Nejdříve proběhne ZAHÁJENÍ U PÓDIA a poté se ODSTARTUJE vaření.
Organizace, pravidla a doporučení
- Zahájení souboje je v 9:00 hodin.
- Soutěžící se dostaví v dostatečném předstihu, aby si před zahájením stihli nachystat vše potřebné.
- Na místě jim bude přiděleno stanoviště, které si připraví dle svých potřeb.
- Doporučujeme si vzít stánek nebo jiný přístřešek, stůl na krájení a servírování
- guláše, sezení pro vlastní potřebu. Zapůjčení není možné.
- Každý tým od počátku souboje zveřejní název guláše a z čeho jej připravuje.
- Minimální hmotnost masa na přípravu guláše je 5 kg.
- Všechny suroviny pro přípravu guláše mohou být předkrájené předem.
- Po uvaření guláše mohou soutěžící zahájit ochutnávkový prodej svých výtvorů
- veřejnosti s tím, že si schovají 6 vzorkových porcí guláše pro hodnocení.
- Družstva nesmí prodávat alkoholické ani nealkoholické nápoje.
- V případě prodeje dalších produktů doprovodem družstva zaplatí prodejce 500,- Kč pořadateli akce – NUTNO DOMLUVIT PŘEDEM – týká se potravin i jakékoliv řemeslné tvorby
- Po ukončení prodeje guláše a souboje provede každý tým závěrečný úklid (úklid
ohniště, odvoz vlastního odpadu!
- V průběhu vaření a výdeje budou probíhat namátkové kontroly dodržování podmínek souboje.
ČASOVÝ HARMONOGRAM
- do 8:00 příjezd na akci!!!
- 8:30 zahájení u pódia
- 9:00 start vaření
- 14:00 čas dovaření guláše – do té doby musí být guláš hotov a připraven k výdeji
- 15:30 vyhlášení výsledků
Časy jsou orientační a mohou se měnit v případě potřeby souboje
Hygienické podmínky a doporučení.
- Vařit můžete z libovolného masa – z hygienických důvodů musí být schopen každý tým doložit doklad o původu masa, ze kterého bude vařit (nejlépe z maloobchodní sítě).
- Každý člen týmu, který bude vařit, či jídlo připravovat a prodávat, by měl používat hygienické ochranné pomůcky jako jsou: gumové rukavice, pokrývka hlavy, zástěra apod.
- Výdej, manipulace a přípravu potravin zajišťují pouze soutěžící!!!
HODNOCENÍ
- Vzorky pro porotu si organizátoři odnášejí sami v náhodném pořadí. Musíte zajistit, aby soutěžní vzorek byl v té nejlepší kondici. (můžete jej odebrat do jiné nádoby, aby nedošlo k jeho připálení, či nežádoucí redukci omáčky apod.)
- Soutěžní vzorek, ani servírovací nádoby nesmí být nijak označeny a nesmí se jinak poukazovat na tvůrce tohoto vzorku.
- Porota ochutná anonymně všechny guláše.
- Každý z porotců si vede vlastní poznámky, podle kterých následně hodnotí s ostatními porotci.
- Hodnotit se bude také celková vizáž a originalita družstev.
- Hlavní vítězové budou odměněni hodnotnými věcnými cenami.
Informace o souboji, přihlášení a platbě na tel.:
776 333 461 – Martin Štinčík
777 970 337 – Jaroslav Koubek
Číslo účtu pro platbu startovného: 212353721/0300
Variabilní symbol: 092025
Do zprávy pro příjemce uveďte název vašeho týmu